Jak mierzyć wyniki marketingowe poprzez social dashboardy?

Wstęp.

Nowoczesne firmy szeroko wykorzystują media społecznościowe do marketingu. Jest to niewątpliwie mądra i trafna decyzja, ponieważ wszystkie działania korporacji powoli przechodzą w fazę cyfrową. Jednak logowanie się do każdego konta w mediach społecznościowych, które posiadasz i śledzenie wyników marketingowych może być żmudne. Social dashboards rozwiązują ten problem, zapewniając jedną platformę do analizy wyników marketingowych z różnych serwisów społecznościowych. Te pulpity pomagają zobaczyć trendy i publikować zaangażowanie klientów z wielu miejsc, ale na jednej stronie marketingu jest ważne dla nowoczesnych firm, aby dotrzeć i utrzymać stały kontakt z klientami.

Wybierz pulpit nawigacyjny i dodaj swoje konta w mediach społecznościowych.

Pulpity mediów społecznościowych są dużym ułatwieniem dla dużych zespołów marketingowych. Każdy członek zespołu może zalogować się w tym samym czasie i przeglądać metryki, komentować je i oceniać. Ważne jest, aby wybrać pulpit, który najlepiej odpowiada potrzebom finansowym i analitycznym. Następnie dodaj wszystkie swoje konta w mediach społecznościowych. Istnieją pewne pulpity, które pomogą Ci dodać do 25+ kont. Jest to szczególnie przydatne dla dużych firm, które posiadają konta na wielu platformach. Mając gotową konfigurację, można poczuć większy wymiar pracy zespołowej. Wybierz dashboard, który obsługuje wiele kont, aby skutecznie mierzyć wyniki marketingowe.

Wybierz wskaźniki, które chcesz śledzić.

Te społeczne pulpity są w stanie dostarczyć Ci wielu informacji związanych z Twoimi postami marketingowymi w mediach społecznościowych. Dlatego Twoim obowiązkiem jest wybranie konkretnych metryk, które chcesz śledzić i analizować za pomocą dashboardów. To wszystko złoży się na wyspecjalizowaną strategię marketingową i zwiększy ogólną wydajność Twojej firmy. Dzięki analityce treści społecznościowych, możesz śledzić liczbę kliknięć, polubień, komentarzy i wzmianek, które otrzymują posty. Ponadto, przeprowadzaj częste analizy klientów, aby uzyskać najlepsze promocje bezpośrednie dla Twojej grupy docelowej. Jako marketer, pomoże Ci to zidentyfikować, kiedy produkty, promocje lub strony odnoszą szczególny sukces. Analizując to, należy szukać możliwości włączenia tych udanych projektów, aspektów lub cech do przyszłych kampanii marketingowych. To z kolei pomoże Ci wybrać strategię marketingową, która odnosi się bezpośrednio do Twojej grupy docelowej. Podczas próby pomiaru wyników marketingowych z pulpitów mediów społecznościowych, należy wybrać metryki, które chcesz śledzić.

Wykorzystaj analitykę do stworzenia spójnej strategii marketingowej.

Dane, które analizujesz za pomocą narzędzi raportujących i analitycznych w pulpitach społecznościowych mogą być udostępniane wszystkim członkom zespołu. Wszyscy członkowie zespołu marketingowego mogą współpracować w celu opracowania strategii marketingowej, która działa w połączeniu z analityką. Pozwala to zapewnić, że inni członkowie zespołu marketingowego mogą łatwo analizować, uzyskiwać dostęp i przeglądać informacje. Prowadzi to do wielu użytecznych pomysłów i sugestii. Ponadto, istnieją pulpity społecznościowe, które pozwalają na zapewnienie ograniczonego lub nieograniczonego dostępu do różnych zespołów w firmie. Jeśli uważasz, że Twój zespół marketingowy potrzebuje pełnego dostępu do dashboardów, możesz je odpowiednio skonfigurować. Zespół może mierzyć raporty i omawiać je za pomocą wewnętrznego czatu udostępnianego przez te pulpity. Wykorzystaj pulpity społecznościowe do mierzenia wyników i opracowywania strategii marketingowej.

Użyj widżetów do personalizacji.

Pulpity społecznościowe udostępniają liczne widżety, dzięki którym możesz dostosować swój marketing do własnych potrzeb. Istnieją widżety, które pomogą Ci skorelować dane z dwóch różnych serwisów społecznościowych. Pozwalają one na tworzenie indywidualnych postów do dystrybucji na wielu kontach. Oszczędza to czas całego zespołu marketingowego podczas tworzenia uniwersalnego postu. Istnieją takie, które pomagają zaplanować posty na wszystkich kontach. Dzięki temu dokumenty, posty i strony mogą być szybko udostępniane publicznie. Każdy dashboard społecznościowy ma swój własny zestaw widgetów. Niektóre z nich umożliwiają użytkownikom dodawanie powiadomień web push. Powiadamiają one wszystkich zwolenników lub subskrybentów o Twoich najnowszych postach, promocjach lub wydarzeniach. Wybierz dashboard, który najlepiej pomoże Ci w wizualizacji danych. Dzięki temu dane są na bieżąco dostępne i łatwe do przeglądania. Użyj widgetów na pulpitach społecznościowych, aby uzyskać dostęp, ocenić i przeanalizować wyniki marketingowe.

Zdobądź przewagę nad konkurencją.

Dodatkową korzyścią ze śledzenia wyników marketingowych na pulpitach mediów społecznościowych jest to, że można porównać swoje wyniki z wynikami konkurencji. W rzeczywistości, istnieją pewne pulpity, które mają specjalne wbudowane narzędzie, które pozwala zobaczyć metryki, które działają i nie działają dla konkurencji. Dzięki temu można uniknąć tych metod lub dążyć do ich udoskonalenia. Choć nie warto naśladować strategii marketingowych konkurencji, warto spróbować zrozumieć, gdzie się jest w porównaniu z innymi na rynku. Jako marketer, pomoże Ci to w opracowaniu solidniejszej strategii.

Marketing banerowy. Najlepsze materiały do wydruku reklam.

Podsumowanie.

Wzmocnij swoją agendę marketingową dzięki pulpitom mediów społecznościowych. To może być trochę trudne, aby dowiedzieć się, który z nich działa najlepiej dla Twoich kont. Jednakże, pięć punktów wymienionych tutaj są kluczowe dla każdego pulpitu nawigacyjnego, którego używasz do monitorowania, jak Twój marketing w mediach społecznościowych robi. Po wybraniu odpowiedniego dashboardu, wybierz metryki, które chcesz śledzić. Celem dashboardów społecznościowych jest ułatwienie współpracy w zespole. Wykorzystaj badania, które uzyskasz z tych forów jako trampolinę do podejmowania zdrowych decyzji marketingowych. Nie zapomnij również sprawdzić, jak radzi sobie Twoja konkurencja i wykorzystaj to do ulepszenia własnych strategii.