Skuteczna reklama na Facebooku – 6 porad, które Ci w tym pomogą
Prowadzisz swój e-biznes szukasz pojęcia jak skutecznie reklamować się na social media? To właśnie coś dla Ciebie dzisiaj opiszemy i omówimy sześć praktycznych porad, które pomogą Tobie zaoszczędzić czasu i pieniędzy przy promocji na Facebooku, ale to nie wszystko te porady wiążą się z skuteczną reklamą na owym mediom społecznościowym gdzie obecnie jest jeden z największych odsetek ludzi.
Skuteczne porady na idealną kampanię reklamową na kanałach społecznościowych
1. Skorzystaj tylko z Menadżera Reklam
Może każdy o tym nie wie, ale menadżer reklam właśnie może wydawać się oczywistym narzędziem do lepszej i potężnej reklamy. Oferuje więcej opcji do wyboru grupy docelowej Twojej reklamy, a też możesz zmienić w nim stawki za poszczególne reklamy, co w teorii jak i w praktyce przekłada się na lepsze tworzenie reklamy marketingowej. Tańszej i wygodniejszej.
2. Wybieraj cele kampanii opierając się na konkretnych celach
Często przedsiębiorcy chcą stworzyć reklamę podstawową nie opierając się właśnie na konkretnych celach co ma przynieść ta owa kampania. Często jest tak, że gdy e-biznesem się nie przygotuje na tyle dobrze, żeby odnieść się co celów reklamy będzie ona nie użyteczna nie atrakcyjna i spowoduje to mniejszy ruch na kanale społecznościowym. Pamiętaj więc o zwrócenie uwagi na swoje cele podczas realizacji kampanii.
3. Użyj targetowania demograficznego i geograficznego.
Zapewne znacie takie jedno powiedzenie, iż jest ktoś tylko "Dobry" we wszystkim, no to tak naprawdę nie wyróżnia się to niczym. Podobnie jest z owymi reklamami na Facebooku. Kampania skierowana do wszystkich osób na świecie nie ma żadnego sensu. A jedynym "dobrym" efektem grupy reklamowej skierowany do kobiet i mężczyzn mieszkających owych w Polsce. Nie musisz użyć podziału wieku, Twoje stracone wydane pieniądze na reklamę. Dlatego zawsze wybierz chociaż podstawowy kryteria geograficzne i demograficzne dla Twej kampanii. Staraj się przy tym być jak najbardziej precyzyjny a przyniesie to oczekiwany skutek reklamy.
4. Wielkość grupy odbiorców
Przykładem tego miejsca jest to, jeśli za cel masz zaznaczony zaangażowanie wokół danego jednego postu, to wielkość potencjalnych odbiorców i zainteresowanych będzie zdecydowanie większa niż w przypadku kampanii nastawionej tylko na konwersje. Pamiętaj, im większe zaangażowanie chcesz zdobyć to musisz idealnie określić osoby, do których kierujesz taką ową reklamę marketingową.
5. Pamiętaj, by uruchomić oddzielną kampanię dla każdego miejsca docelowego.
Facebook daje zawsze wiele możliwości w tym przypadku, aż 4 miejsca, w których owa reklama będzie wyświetlana a są to : news feed na komputerach, mobile news feed, prawa kolumna na komputerach a też audience network. Musisz dobrać swoje wymagania i stworzyć oddzielne kampanie dla poszczególnych miejsc docelowych.
6. Unikaj, ale to zawsze automatycznej optymalizacji Facebooka
Nie muszę nikomu chyba tłumaczyć, by unikać automatycznej optymalizacji na Facebooku podczas tworzenia reklamy. Twoja reklama nie będzie dobrze określona i wówczas tego nie zyskasz nic na owej reklamowej pułapce tylko stracisz swoje pieniądze. Pamiętaj, że warto poświęcić troszkę czasu i samemu wszystko zrobić i mieć pewność, że kampania przyniesie oczekiwane rezultaty.
Kampania reklamowa na Facebooku nie musi być trudna i poświęcona dużej ilości pieniędzy nie musisz się też na tym wszystkim znać od A do Z. Jednak warto poznać zasady, które zostały opisane wyżej i wtedy przejść do kolejnego kroku, którym jest podjęcie się określenie swojej niszy i tworzenie owej reklamy na Facebooku, a na pewno przyniesie Tobie to więcej zadawalających efektów, niż dotychczas.